Ruimte onder de Rijnhavenbrug? Wij maakten het zichtbaar
Voor werkzaamheden in de Rotterdamse Rijnhaven moest er met een ponton onder de Rijnhavenbrug worden doorgevaren. Maar is daar wel genoeg ruimte voor? Een simpele vraag, met een ingewikkelde ondergrond.
De gemeente wilde zeker weten of er voldoende vrije ruimte was om een ponton veilig onder de brug door te kunnen manoeuvreren. De zichtbare ruimte boven water gaf onvoldoende zekerheid. Ook obstakels onder water konden van invloed zijn op de doorgang. Er was behoefte aan een compleet en meetbaar beeld van de situatie.
Leap3D heeft het volledige gebied rondom de Rijnhavenbrug in kaart gebracht – boven én onder water.
De ingewonnen data is samengebracht tot één volledige puntenwolk, die als basis diende voor een 3D model .In dit model zijn ook potentiële obstakels geometrisch gemodelleerd, zodat de gemeente exact kon zien waar risico’s of beperkingen lagen.
Onze geïntegreerde aanpak voorkomt verrassingen. Door van tevoren het werkgebied volledig digitaal vast te leggen, ontstaat een solide basis voor besluitvorming, uitvoering en veiligheid.
Toposurface onderwater bodem Rijnhaven Rotterdam
Wil je een start maken met laserscanning? In ons stappenplan geven we aan waaraan je moet denken om laserscanning succesvol toe te passen in jouw project. Zo weet je meteen hoe 3D laserscanning jou de inzichten geeft die je nodig hebt.
In opdracht van Witteveen + Bos
Voor de renovatie van het Houtribsluizencomplex maakten we een 3D-scan en Revit-model van het terrein. Dit vormt de basis voor het ontwerp van een nieuw, toekomstbestendig zichtsysteem.
In opdracht van combinatie ZEEKR
Voor de renovatie van het Krammersluizencomplex brengen wij de bestaande situatie volledig en betrouwbaar in beeld met 3D-scanning. Een puntenwolk als solide basis voor 3D modellering en uitvoering door combinatie ZEEKR.