Laserscanning is een technologie die een flinke groei heeft doorgemaakt in de maritieme industrie voor het snel en accuraat as-built informatie te verzamelen van schepen. De meetgegevens worden gebruikt voor de implementatie van jouw retrofit project
Denk hierbij aan:
Vanwege onze geografische ligging - de wereldhavens van Rotterdam, Antwerpen en Amsterdam (ARA) zijn zo te bereiken - kunnen wij snel schakelen en zijn wij zeer flexibel. Onze deskundige en ervaren medewerkers hebben jaren ervaring met het 3D scannen van machine- en pompkamers op schepen en weten hierdoor precies wat er gescand dient te worden en welke delen van cruciaal belang zijn.
Met de gemaakte scans krijgen we een gedetailleerde 3D puntenwolk van de huidige situatie aan boord, op basis waarvan we een 3D Mesh of 3D CAD model kunnen maken, waarna je hiermee aan de slag kunt voor het verdere ontwerp.
Ballastwaterlozing is momenteel waarschijnlijk het grootste milieuprobleem binnen de scheepvaart. Systematisch wordt een enorme hoeveelheid zeewater over de hele wereld getransporteerd. Het lozen van ballastwater in een verre, volgende aanloophaven kan een negatieve impact hebben op het maritieme milieu. Het is verplicht om aan boord ballastwaterbehandeling uit te voeren. De behandeling zorgt ervoor dat het ballastwater vrij is van biologische materialen zoals dieren, virussen, bacteriën of planten. Er zijn hiervoor verschillende systemen denkbaar, waarbij wij je kunnen ontzorgen bij het efficient en effectief installeren hiervan.
Reeds vele schepen en maritieme objecten hebben we ingemeten ten behoeve van het implementeren van een onder andere BWTS
laserscanning
3D Model
3D model
laserscannen
3D inmeten van een machinekamer op een schip ten behoeve van de implementatie van een BWTS
3D inmeten en 3D as-built modelleren van een habitat
3D inmeten en 3D as-built modelleren van een saturatiesysteem